למה השכן לא שילם את ועד הבית?

ניהול ועד הבית הוא נושא מורכב הכולל שאלות רבות, כיצד באמת יש לנהל תיק כזה. אין עד היום חוק של ממש המגדיר את מחויבות הועד ו/או הדייר בנושא זה.

חבר ועד, משקיע לא מעט מזמנו לטיפול בנושאים הקשורים במבנה משותף. במקרים רבים, גם מכיסו, כמו שיחות טלפון או נסיעה לספק מסוים לברור מחיר וכדומה. האם הוא אמור לגבות על כך ? ואם כן כיצד ? ומה הוא אמור לתת כקבלה עבור תשלום שהוא יקבל מהקופה ?. האם חבר ועד רשאי לגבות עמלת טרחה חודשית בתמורה לעבודתו ? ואם יש יותר מחבר ועד אחד, האם גם הם רשאים לגבות עמלת טרחה או לחלופין לקבל הנחה בעבור פעילותם בוועד ?

השאלות הן רבות, ולרובן התשובות נתונות לשיקול דיירי המבנה. החוק, אינו מתערב בשיקולים אלו. תרבות הדיור, הינו גוף שמטפלים בנושאים דומים, אך האם יש לו כוח לקבוע ולחרוץ החלטות בנושא ? לא ממש, אלא אם הוא מערב הליך משפטי לצורך כך. הליך כזה כמובן כרוך בתשלום, ואז לוועד הבית שגם כך נלחם על תשלום הוגן, בוודאי לא ילך לבזבז את מה שהוא ניסה להשיג באותו הליך משפטי, כך שגם פעולה כזו לא יוצאת לפועל.

דייר בקומת קרקע או קומה ראשונה, מחליט שהוא אינו צריך לשלם סכום דומה לשאר דיירי הבית, כי הוא כמעט ואינו משתמש במעלית וכך גורר את שאר השכנים באותה קומה לסרב כמוהו, האם הוא צודק ? ואם כן, "איפה זה כתוב ? "…דייר בקומה עליונה נפגע בגלל בעיות זפת בגג ונקלע להוצאות בדירתו בשל כך, האם הוא זכאי לתבוע את הועד בגין כך ? לא בטוח, הוא עלול להגיע לתביעה שתחזיר אותו ריקם ותכניס אות אפילו להוצאות גדולות יותר.

הגנן, השתמש במים בגינה בצורה לא מבוקרת וגרם להוצאת מים גדולה. אחד הדיירים לא מוכן לקחת חלק בעול של הוצאה זו ולטענתו שהגנן ישלם. הגנן טוען שהשימוש במים היה נצרך וזאת על סמך ניסיונו המקצועי…מי צודק ?

היכן ישנו ספר חוקים הקשור בנושא ניהול ועד הבית ? – אין.

מה בכל זאת כן צריך לעשות ? אסיפות הועד, הם גורם משמעותי בניהול ועד הבית. השתתפות מרבית של הדיירים מאד חשובה. סגירת מעגל בנושאים רבים בניהול המבנה המשותף בזמן האסיפה מונעת מדייר להחליט אחרת כי "הרוב קובע".

שקיפות של פעילות הועד בנושא הכספי הוא אפילו החשוב מכל. דוח חודשי, רבעוני או חצי שנתי, מאפשר שקיפות של פעילות הועד בפני הדייר ומסירה את הספק של ניהול כושל או של חשד בהעלמת כספים ע"י חבר הועד. לא פעם, דיירים מתלוננים שכספי הועד מבוזבזים ללא צורך וחלקם גם ללא ייעוד ברור לאן נעלמו.

כמעט כבר שנה, ובהתאם לצורכי המבנה שבו אני גר, החלטתי להקים תוכנת ניהול של ועד הבית. כמובן שניתן להוסיף לה עוד המון תחומים. נכון לרגע זה, זוהי תוכנה שמנהלת שקיפות אמיתית, ברורה ויסודית. התוכנה עצמאית וניתנת להתקנה על כל מחשב. שלא בדומה לתוכנות אחרות, התוכנה אינה אינטרנטית והיא קלה וידידותית מאד בהפעלתה. ועדי בית רבים כבר משתמשים בה ונהנים ממנה מאד.

הגרסה היא חינמית לתקופת ניסיון ללא שום התחייבות. העלות שלה מאד נמוכה ומשתלמת והיעילות שלה תחסוך המון צרות ואי נעימויות.

ניתן להוריד אותה בכתובת הבאה :

http://vaadbait.bmkol.co.il

ניתן גם לשלוח בקשה לעזרה וייעוץ דרך התוכנה, ותגובות מתקבלות בהקדם האפשרי.

הארות והערות יתקבלו בשמחה ל: vaadbait@bmkol.co.il

2 Comments on “למה השכן לא שילם את ועד הבית?”

    1. שמעון שלום

      פשוט תיכנס לאתר של אגודת תרבות הדיור ותוכל למצוא את כל הפרטים הדרושים

      בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *