האם ראש ועד הבית רשאי לדרוש תשלום עבור הניהול?

הטיפול השוטף בענייני ועד הבית מצריכים זמן רב כמעט מידי יום כדי לטפל כראוי בכל הבעיות והנושאים אשר עומדים על סדר היום של הבית המשותף.

בפני ראש הועד, עומדות משימות רבות. החל מגביית תשלומי הועד מכל דייר ועד לבעיה הקטנה ביותר של תריס שבור בחדר המדרגות בקומה 4.

לכאורה, כדייר שאינו חבר בוועד הבית, המשימות נראות כלא כלום, וזאת מאחר שהוא עצמו אינה עוסק בה. הגרוע מכל, שהדייר שאינו חבר בוועד, מרשה לעצמו לא פעם לקנטר ולהתלונן על כל דבר שאינו לרוחו, אך כשמנסים להפנות אליו להיות שותף וחבר בוועד כדי להתחלק בעומס הרב, הוא מתחמק כתולעת שאינה ראויה ולו למעט יחס.

עובדה זו מאד מקוממת, בפרט שחברי ועד הבית נאלצים לוותר הרבה על זמנם הפרטי ורק כדי שלדיירים בבית המשותף יהיה נחמד לגור שם.

בבתים משותפים רבים, ישנם מצבים בהם ישנו חבר ועד בית אחד בלבד. הנושאים המגוונים בהם יש לו לטפל, כמעט ואינם מסתיימים לעולם. לכל פעולה בבית המשותף ראש הועד נדרש להביא לפני ביצוע וטיפול בבעיה, מספר הצעות מחיר, כשהן מלוות בטלפונים רבים ותיאומי פגישות, לפעמים על חשבון זמן העבודה האישי שלו.

ראש ועד הבית, עקב עיסוקיו הרבים בניהול הבית המשותף, בפשטות, נראה שזכותו לבקש תגמול עבור כך, ואם לא זה, את המעט שהוא יכול לדרוש זה פטור מתשלום ועד בית.

לדרישה כזו, עלולות להיות תגובות קשות ומעליבות עבורו, כאילו שהוא מגזים בדרישה זו.

דיירי הבית ברוב המקרים אינם מעריכים את עבודתו ואינם מבינים באחריות הנמצאת על כתפיו. דייר נוהג לחשוב, שעבור התשלום החודשי לוועד הבית, הוא זכאי להחליט מה ואיך תהיה הדרך לנהל את הועד וזאת כמובן ללא שיתוף פעולה מצידו.

יש חובה להנהיג תשלום קבוע לראש הועד, או לחלופין, לפתור אותו מהתשלום החודשי כתגמול על עבודתו. במקרה ואפשרות זו אינה מוסכמת על דיירי הבית, רשאי ראש הועד לחלק את תפקידי הניהול בין הדיירים, להוריד את העומס מעצמו וכך לשתף את כולם בנושאים העומדים על הפרק.

אפשרות נוספת היא העברת הטיפול בתיק הועד בין הדיירים למשך תקופת זמן מוגדרת. אך יש לקחת בחשבון, שלאפשרות זו ישנם חסרונות רבים, כשהעיקרית בהן היא, ניהול כושל של דייר שאינו מנוסה בניהול כספים וטיפול בבעיות מגוונות כמו של בית משותף.

הטיפול בתיק ועד בית, בד"כ כרוך גם בהרבה ניירת וקבלות. לכן, אני גם ממליץ להשתמש בתוכנה לניהול ועד בית אשר עוזרת ביצירת שקיפות מלאה בתיק הניהול ובעריכת דוחות מסודרים המוגדרים בטווחי זמן.

היתרון הגדול בשימוש בתוכנה כזו היא גם האפשרות להעברת התיק בצורה מסודרת, ע"י כך שפשוט מעבירים את התוכנה מראש ועד אחד לשני.

כמעט כבר שנה, ובהתאם לצורכי המבנה שבו אני גר, החלטתי להקים תוכנת ניהול של ועד הבית. כמובן שניתן להוסיף לה עוד המון תחומים. נכון לרגע זה, זוהי תוכנה שמנהלת שקיפות אמיתית, ברורה ויסודית. התוכנה עצמאית וניתנת להתקנה על כל מחשב. שלא בדומה לתוכנות אחרות, התוכנה אינה אינטרנטית והיא קלה וידידותית מאד בהפעלתה. ועדי בית רבים כבר משתמשים בה ונהנים ממנה מאד.

הגרסה היא חינאמית לתקופת ניסיון ללא שום התחייבות. העלות שלה מאד נמוכה ומשתלמת והיעילות שלה תחסוך המון צרות ואי נעימויות.

הורד את התוכנה מכאן

ניתן גם לשלוח בקשה לעזרה וייעוץ דרך התוכנה, ותגובות מתקבלות בהקדם האפשרי.

הארות והערות יתקבלו בשמחה דרך צור קשר באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *