ניהול ועד בית ממוחשב – כן או לא?

ניהול התיק המורכב כל כך של ועד הבית, אינו תפקיד חביב כל כך לעוסקים בו. מדוע?

בדרך כלל, התיק נופל על אחד מדיירי הבית בעל כורחו. מתבצעת אסיפת דיירים, ראש הועד מחליט להתפטר, ואז מתחיל הכאב ראש החדש של "מי ייקח את התיק הנורא הזה לידיו?"

כמעט ואין אף פעם קופצים על המציאה. למה?

ראש הועד הבית, מבצע תפקיד שברובו ואולי כולו הוא התנדבותי לחלוטין. בנוסף לכך, כרוך בתפקיד הוצאות אישיות נוספות כמו ביצוע שיחות טלפון, פגישות עם בעלי מקצוע להצעות מחיר במגוון רב של תחומים, תיאום זמן לביצוע עבודות הכולל פיקוח על העבודה, נסיעות למקומות שונים לרכישת ציוד, חומרי ניקוי, חשמל, מחלוקות עם נותני שירותים על ביצוע עבודות, תביעות נגד רשלנות ועבודות שבוצעו לא כראוי, גביית כספים מדיירים, טרטור אינסופי לקבלת התשלום מדייר, צ'קים חוזרים, שוכרי דירות שנעלמים, הפקדות לבנק, תקלות שונות כמו מעלית, החלפת נורות במבנה…והרשימה פשוט ארוכה מלהכיל בכתבה זו.

עד כאן, התיאור המייאש לתפקידו של ועד הבית רק התחיל.

החלק החשוב בניהול ועד הבית הוא – הניירת.

כמעט כל פעולה שראש ועד הבית מבצע הוא חייב מסמך המתעד את פעולתו, כי אחרת הוא יצטרך לתת דין וחשבון ארוך על כל שקל שיהיה חסר לו. ואם כאן זה נגמר? ודאי שלא..חשבונות החיוב הרבים, ביטוחים שונים ומגוונים, תעודות אחריות למיניהן, קבלות, חשבוניות, תעודות משלוח, כרטיסי ביקור, חוזים, דוחות בנק, דואר ועוד…מסמכים רבים ושונים, שאת כולם צריך לשמור בקלסר עב-כרס, כדי שלא ילך לאיבוד אפילו אחד מהם.

לקצר את כל הפסקה הנ"ל ולהיות יותר ממוקדים. עכשיו צריך גם להיות עם ראש קצת יותר גדול ולהפוך לרואה חשבון ממולח של המבנה המשותף. צריך לסכם את ההכנסות מגביית מיסי ועד הבית. לבצע סיכום רבעוני, חצי שנתי ושנתי. מי שילם? מי לא שילם? מי לא רוצה לשלם? מתי כל אחד שילם? כמה כל אחד כבר שילם? כמה חסר עדיין לגביה הזו? אז לוקחים פיסת נייר מציירים טבלה ומתחילים לקשקש ולמחוק ולרשום, זה לא ממש טוב.

נ.ו.ב  התוכנה לניהול ועד הבית, התוכנה היעילה והמקיפה ביותר בישראל. ידידותית עם ממשק קל ונוח לשימוש. נבנתה על בסיס ניסיון גדול בתחום, עם מגוון רחב מאד של אפשרויות ופעולות הקשורות לתחום המורכב של ועד הבית. הכל נמצא בקובץ אחד ונשמר לאורך שנים בלי לאבד אפילו את הנתון המגוחך ביותר של החלפת נורה בקומה שנייה.

  • דיירים – הוספה, עדכון ומחיקה. רשימות ממויינות כולל הדפסה ועוד..
  • תקבולים – הוספת תקבולים, כרטיס תקבולים מדייר, תקציב שנתי לכל דייר
  • הוצאות – הוספת הוצאות, כולל ספקים ופירוט הוצאות.
  • דו"חות – מגוון רחב של דוחות במגוון פעולות כולל ייצוא לאקסל.
  • אינדקסים – חברי ועד, הוצאות, תקבולים ועוד..
  • הפקדות – דו"ח הפקדות לפי טווח תאריכים להפקדה בבנק
  • מאזן שנתי – דו"ח שנתי מסכם לפי לוח לועזי
  • אסיפות – תיעוד אסיפות דיירים כולל בעד ונגד
  • מאזן – דו"ח מאזן הכנסות והוצאות כולל יתרת קופה עדכנית
  • שונות – תיעוד משימות, סיסמת כניסה וגיבוי נתונים, סיוע מרחוק…ועוד..

ואם ועד הבית מתחלף? אין יותר קל מזה. מעבירים את הקובץ הבודד למחשב החבר החדש, ובלחיצה כפתור הוא יכול להמשיך לנהל את הועד ללא כל בעיה החל מאותו רגע בלי שיחסר לו אף נתון הקשור לוועד הבית.

להלן, 2 מכתבים קצרים מועדי בתים ששלחו לנו למערכת:

ורד ניצן מרמת השרון כותבת:

"בספטמבר 2009 קניתי את תוכנת ניהול ועד הבית שיצרת. אני כותבת לך כדי להגיד שפתרת לי בעיות רבות עם ניהול התקציב, שכולל תשלומי ועד הבית, הוצאות קבועות וגם מיוחדות. החיסכון הגדול בזמן וביכולת ניהול נכונה, הן שיפור עצום שמקל מאד על העבודה. רציתי גם להודות לך על הענותך המיידית וסבלנותך בכל עניין ובירור שהתקשרתי אליך. המון תודה"

אבי קשרי מגבעתיים כותב:

"התוכנה אצלי בשימוש כבר יותר מ 8 חודשים. נהנה מאד מהקלות והיעילות של התוכנה, חוסך לי זמן יקר ונותן לי את כל הכלים לנהל בצורה מסודרת את ועד הבית.
ניתן להפיק דו"חות מסודרים על פי טווחי זמן שאני מגדיר מראש וגם הדיירים אצלנו בבנין מרוצים מהשקיפות של הנתונים. להרבות במילים יהיה מיותר ואני ממליץ לכל ועד בית להוריד את התוכנה וליהנות מתוכנה שממש כדאית ומשתלמת מכל הבחינות
".

ניהול בשקיפות מלאה, דו"חות מפורטים, טבלאות גבייה מסודרים, ניהול קופה מאוזן, הפקדות בנק, הוצאות מימוניות, ייצוא נתונים, אבטחת נתונים….הכל כאן ב..נ.ו.ב. התוכנה לניהול ועד בית

מומלץ בחום ע"י רשימה ארוכה מאד של ועדי בתים בכל רחבי הארץ. הצטרפו גם אתם עוד היום להיות חלק ממשפחת נ.ו.ב ותהפכו תוך דקות לראשי ועד הבית מקצועיים.

בהצלחה

קישור מצורף :

http://vaadbait.bmkol.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *