מאמרים

כותרת :

ניהול קופת ועד בית – מחייב תוכנה מתאימה

תקציר :

כחבר ועד בית וכמתכנת מחשבים מצאתי שילוב מנצח כדי לעזור לכל ועדי הבתים בארץ

גוף המאמר :

בס"ד

תמיד חבר הועד או יותר נכון מנהל הועד, אותו אדם שמחזיק בתיק ומנהל את העניינים הכספיים, נחשד בהעלמות ע"י השכנים.  עובדה מדאיגה זו, יוצרת סכסוכי שכנים ומריבות שלפעמים יכולות גם לגרום לאסון חס ושלום.

תגובות השכנים במצבים כאלו, מביאות גם לכך שחלקם אינם מעוניינים לשלם יותר ועד בית, דבר שגורר היסחפות גם של שכנים "שקטים", שמרגישים במידה מסוימת "פרייארים" ואז גם הם מפסיקים לשלם וכך ההידרדרות צוללת לתהום עד כדי הגשה לתביעות משפטיות ועוד אי נעימויות מסוג זה.

לכן, כמתכנת מחשבים, חשבתי לנצל את הידע לבניית תוכנה, שתבצע ניהול מושלם של תיק כזה, ותאפשר יצירת דו"חות כספיים, כך שהצגתן בלובי המבנה תציג שקיפות מלאה ותסיר כל חשש ודאגה מלב השכנים.

יתרון נוסף בשקיפות זו היא העובדה ששכן שאינו משלם את ועד הבית בזמן, יכול לחוש אי נעימות ששמו מתנוסס בלובי כאחד שעדיין לא שילם והתוצאה של התשלום לא מאחרת לבוא.

כיום, בעידן זמננו אנו, כמעט ואין בית שלא מחזיק מחשב לצורך שימושים שונים, ועובדה זו חיזקה את דעתי כדי לייצור תוכנה כזו.

התוכנה, כיום בשימוש, ונהנים ממנה רבים, מהסיבה העיקרית שהיא נבנתה בצורה הקלה והפשוטה ביותר, וכמובן ביעילות מרבית, כך שהמשתמש בה לא יצטרך הדרכה מקדימה או רקע במחשבים כדי להשתמש בה, והחשבון לכך היה פשוט, שמנהל ועד בית יכול להיות מצוין אבל לא ממש מומחה בתחום המחשבים.

לכן, כאן המקום לשתף אתכם בגרסת חינם לתקופת ניסיון, בה ניתן יהיה לבחון את התוכנה ואת האפשרויות הנמצאות בה.

להורדת התוכנה, יש להיכנס אל אתר הבית ולהוריד אל מחשבכם האישי.

הכתובת להורדה:

http://vaadbait.bmkol.co.il

הנכם מוזמנים לשלוח תגובות ושאלות על כל עניין, ואשמח לעזור ככל שניתן

בהצלחה לכולם

עמי זריהן

vaadbait@bmkol.co.il

 

 

 

 

 

 

מאמר 2

 

בס"ד

שם המאמר :

למה השכן לא שילם את ועד הבית ?

תקציר :

פעמים רבות, אנו נתקלים בסכסוכי שכנים ובאי נעימויות, בגלל חוסר הסכמה בנושאים שונים הקשורים בניהול ועד הבית. אסיפות הועד, ידועות בויכוחים הקוליים בין השכנים ופתרון לשלום כמעט ואף פעם לא נראה באופק. האם ניתן להשיג פתרון כזה ? – כן. שקיפות של פעילות הועד הוא התחלה מצוינת לכך.

מאמר :

ניהול ועד הבית הוא נושא מורכב הכולל שאלות רבות, כיצד באמת יש לנהל תיק כזה. אין עד היום חוק של ממש המגדיר את מחויבות הועד ו/או הדייר בנושא זה.

חבר ועד, משקיע לא מעט מזמנו לטיפול בנושאים הקשורים במבנה משותף. במקרים רבים, גם מכיסו, כמו שיחות טלפון או נסיעה לספק מסוים לברור מחיר וכדומה. האם הוא אמור לגבות על כך ? ואם כן כיצד ? ומה הוא אמור לתת כקבלה עבור תשלום שהוא יקבל מהקופה ?. האם חבר ועד רשאי לגבות עמלת טרחה חודשית בתמורה לעבודתו ? ואם יש יותר מחבר ועד אחד, האם גם הם רשאים לגבות עמלת טרחה או לחלופין לקבל הנחה בעבור פעילותם בוועד ?

השאלות הן רבות, ולרובן התשובות נתונות לשיקול דיירי המבנה. החוק, אינו מתערב בשיקולים אלו. תרבות הדיור, הינו גוף שמטפלים בנושאים דומים, אך האם יש לו כוח לקבוע ולחרוץ החלטות בנושא ? לא ממש, אלא אם הוא מערב הליך משפטי לצורך כך. הליך כזה כמובן כרוך בתשלום, ואז לוועד הבית שגם כך נלחם על תשלום הוגן, בוודאי לא ילך לבזבז את מה שהוא ניסה להשיג באותו הליך משפטי, כך שגם פעולה כזו לא יוצאת לפועל.

דייר בקומת קרקע או קומה ראשונה, מחליט שהוא אינו צריך לשלם סכום דומה לשאר דיירי הבית, כי הוא כמעט ואינו משתמש במעלית וכך גורר את שאר השכנים באותה קומה לסרב כמוהו, האם הוא צודק ? ואם כן, "איפה זה כתוב ? "…דייר בקומה עליונה נפגע בגלל בעיות זפת בגג ונקלע להוצאות בדירתו בשל כך, האם הוא זכאי לתבוע את הועד בגין כך ? לא בטוח, הוא עלול להגיע לתביעה שתחזיר אותו ריקם ותכניס אות אפילו להוצאות גדולות יותר.

הגנן, השתמש במים בגינה בצורה לא מבוקרת וגרם להוצאת מים גדולה. אחד הדיירים לא מוכן לקחת חלק בעול של הוצאה זו ולטענתו שהגנן ישלם. הגנן טוען שהשימוש במים היה נצרך וזאת על סמך ניסיונו המקצועי…מי צודק ?

היכן ישנו ספר חוקים הקשור בנושא ניהול ועד הבית ? – אין.

מה בכל זאת כן צריך לעשות ? אסיפות הועד, הם גורם משמעותי בניהול ועד הבית. השתתפות מרבית של הדיירים מאד חשובה. סגירת מעגל בנושאים רבים בניהול המבנה המשותף בזמן האסיפה מונעת מדייר להחליט אחרת כי "הרוב קובע".

שקיפות של פעילות הועד בנושא הכספי הוא אפילו החשוב מכל. דוח חודשי, רבעוני או חצי שנתי, מאפשר שקיפות של פעילות הועד בפני הדייר ומסירה את הספק של ניהול כושל או של חשד בהעלמת כספים ע"י חבר הועד. לא פעם, דיירים מתלוננים שכספי הועד מבוזבזים ללא צורך וחלקם גם ללא ייעוד ברור לאן נעלמו.

כמעט כבר שנה, ובהתאם לצורכי המבנה שבו אני גר, החלטתי להקים תוכנת ניהול של ועד הבית. כמובן שניתן להוסיף לה עוד המון תחומים. נכון לרגע זה, זוהי תוכנה שמנהלת שקיפות אמיתית, ברורה ויסודית. התוכנה עצמאית וניתנת להתקנה על כל מחשב. שלא בדומה לתוכנות אחרות, התוכנה אינה אינטרנטית והיא קלה וידידותית מאד בהפעלתה. ועדי בית רבים כבר משתמשים בה ונהנים ממנה מאד.

הגרסה היא חינמית לתקופת ניסיון ללא שום התחייבות. העלות שלה מאד נמוכה ומשתלמת והיעילות שלה תחסוך המון צרות ואי נעימויות.

ניתן להוריד אותה בכתובת הבאה :

http://vaadbait.bmkol.co.il

ניתן גם לשלוח בקשה לעזרה וייעוץ דרך התוכנה, ותגובות מתקבלות בהקדם האפשרי.

הארות והערות יתקבלו בשמחה ל: vaadbait@bmkol.co.il

מאמר 3

 

בס"ד

שם המאמר :

האם ראש ועד הבית רשאי לדרוש תשלום עבור הניהול ?

תקציר :

ראש ועד הבית, נדרש לבזבז הרבה מזמנו האישי, כדי לטפל בנושאים החשובים של ניהול הבית המשותף. האם הוא רשאי לדרוש תשלום על כך ?

נראה שזה מגיע לו, אך המציאות אינה כזו.

מאמר :

הטיפול השוטף בענייני ועד הבית מצריכים זמן רב כמעט מידי יום כדי לטפל כראוי בכל הבעיות והנושאים אשר עומדים על סדר היום של הבית המשותף.

בפני ראש הועד, עומדות משימות רבות. החל מגביית תשלומי הועד מכל דייר ועד לבעיה הקטנה ביותר של תריס שבור בחדר המדרגות בקומה 4.

לכאורה, כדייר שאינו חבר בוועד הבית, המשימות נראות כלא כלום, וזאת מאחר שהוא עצמו אינה עוסק בה. הגרוע מכל, שהדייר שאינו חבר בוועד, מרשה לעצמו לא פעם לקנטר ולהתלונן על כל דבר שאינו לרוחו, אך כשמנסים להפנות אליו להיות שותף וחבר בוועד כדי להתחלק בעומס הרב, הוא מתחמק כתולעת שאינה ראויה ולו למעט יחס.

עובדה זו מאד מקוממת, בפרט שחברי ועד הבית נאלצים לוותר הרבה על זמנם הפרטי ורק כדי שלדיירים בבית המשותף יהיה נחמד לגור שם.

בבתים משותפים רבים, ישנם מצבים בהם ישנו חבר ועד בית אחד בלבד. הנושאים המגוונים בהם יש לו לטפל, כמעט ואינם מסתיימים לעולם. לכל פעולה בבית המשותף ראש הועד נדרש להביא לפני ביצוע וטיפול בבעיה, מספר הצעות מחיר, כשהן מלוות בטלפונים רבים ותיאומי פגישות, לפעמים על חשבון זמן העבודה האישי שלו.

ראש ועד הבית, עקב עיסוקיו הרבים בניהול הבית המשותף, בפשטות, נראה שזכותו לבקש תגמול עבור כך, ואם לא זה, את המעט שהוא יכול לדרוש זה פטור מתשלום ועד בית.

לדרישה כזו, עלולות להיות תגובות קשות ומעליבות עבורו, כאילו שהוא מגזים בדרישה זו.

דיירי הבית ברוב המקרים אינם מעריכים את עבודתו ואינם מבינים באחריות הנמצאת על כתפיו. דייר נוהג לחשוב, שעבור התשלום החודשי לוועד הבית, הוא זכאי להחליט מה ואיך תהיה הדרך לנהל את הועד וזאת כמובן ללא שיתוף פעולה מצידו.

יש חובה להנהיג תשלום קבוע לראש הועד, או לחלופין, לפתור אותו מהתשלום החודשי כתגמול על עבודתו. במקרה ואפשרות זו אינה מוסכמת על דיירי הבית, רשאי ראש הועד לחלק את תפקידי הניהול בין הדיירים, להוריד את העומס מעצמו וכך לשתף את כולם בנושאים העומדים על הפרק.

אפשרות נוספת היא העברת הטיפול בתיק הועד בין הדיירים למשך תקופת זמן מוגדרת. אך יש לקחת בחשבון, שלאפשרות זו ישנם חסרונות רבים, כשהעיקרית בהן היא, ניהול כושל של דייר שאינו מנוסה בניהול כספים וטיפול בבעיות מגוונות כמו של בית משותף.

הטיפול בתיק ועד בית, בד"כ כרוך גם בהרבה ניירת וקבלות. לכן, אני גם ממליץ להשתמש בתוכנה לניהול ועד בית אשר עוזרת ביצירת שקיפות מלאה בתיק הניהול ובעריכת דוחות מסודרים המוגדרים בטווחי זמן.

היתרון הגדול בשימוש בתוכנה כזו היא גם האפשרות להעברת התיק בצורה מסודרת, ע"י כך שפשוט מעבירים את התוכנה מראש ועד אחד לשני.

כמעט כבר שנה, ובהתאם לצורכי המבנה שבו אני גר, החלטתי להקים תוכנת ניהול של ועד הבית. כמובן שניתן להוסיף לה עוד המון תחומים. נכון לרגע זה, זוהי תוכנה שמנהלת שקיפות אמיתית, ברורה ויסודית. התוכנה עצמאית וניתנת להתקנה על כל מחשב. שלא בדומה לתוכנות אחרות, התוכנה אינה אינטרנטית והיא קלה וידידותית מאד בהפעלתה. ועדי בית רבים כבר משתמשים בה ונהנים ממנה מאד.

הגרסה היא חינאמית לתקופת ניסיון ללא שום התחייבות. העלות שלה מאד נמוכה ומשתלמת והיעילות שלה תחסוך המון צרות ואי נעימויות.

ניתן להוריד אותה בכתובת הבאה :

http://vaadbait.bmkol.co.il

ניתן גם לשלוח בקשה לעזרה וייעוץ דרך התוכנה, ותגובות מתקבלות בהקדם האפשרי.

הארות והערות יתקבלו בשמחה ל : vaadbait@bmkol.co.il

 

מאמר 4

 

בס"ד

שם המאמר :

כל מה שחבר ועד הבית צריך לדעת

תקציר :

בניהול קופת ועד הבית המשותף, ישנם נושאים רבים, שחברי הועד אינם מודעים להם הכוללים זכויות וחובות של ועד הבית ובכך הניהול ברוב המקרים אינו תקין ו/או יעיל. התוצאות של מקרים אלו ברוב המקרים יוצרים אי-נעימויות מיותרות בין הדיירים עד לכדי סכסוכי שכנים שטוב היה אילו היו נמנעים מראש.

מאמר :

בכל בית משותף יש רכוש משותף המורכב מהרכוש שלא שויך באופן בלעדי לבעליה של אחת הדירות. לשם ניהול הבית המשותף, רשאים בעלי הדירות לערוך תקנון ולבחור נציגות בת חבר אחד עד חמישה חברים. נציגות זאת מכונה בישראל בשם ועד בית.

 

סעיף 62 קובע שבעלי הדירות חופשיים לתת לתקנון את התוכן המתאים להם וסעיף 64 קובע שאם בעלי הדירות לא ניסחו תקנון משלהם, התקנון המחייב יהיה התקנון המופיע בתוספת של החוק. את התקנון צריך לרשום והוא יחייב גם את מי שהפך לבעל דירה בבית המשותף לאחר שהתקנון כבר חובר. אם התקנון לא נרשם, הוא מחייב רק את בעלי הדירות שחיברו אותו. בעלי הדירות יכולים לשנות את התקנון, אך דרוש לכך רוב של שני שלישים של בעלות על הרכוש המשותף. כדי להמחיש זאת, בעל דירה שגודלה כפול מדירת שכנו מחזיק בזכויות הצבעה כפולות משל שכנו.

פרק ו' בחוק המקרקעין עוסק בנציגות הבית המשותף ובזכויות ובחובות של בעלי הדירות כפי שהן באות לידי ביטוי ביחסיהן עם הנציגות.

סעיף 65 של החוק מחייב שכל בית משותף תהיה לו נציגות שתנהל את ענייני הבית המשותף ותפעל לפי תקנון הבית המשותף ("תקנון מוסכם") ואם אין תקנון, לפי התקנון המצוי בתוספת לחוק. נציגות הבית המשותף אמורה לשמש כמורשה של בעלי הדירות בכל הנוגע לניהול והחזקת הבית המשותף, כולל התקשרות בחוזים והתדיינות משפטית בשם הבית המשותף.

האסיפה הכללית של בעלי הדירות היא המוסמכת לבחור את נציגות הבית המשותף. בהיעדר קביעה אחרת בתקנון מוסכם, יש לקיים אסיפה כללית אחת לחצי שנה. אסיפה כללית תקבל תוקף חוקי אם השתתפו בה לפחות חצי מבעלי הדירות ואם נמסרה עליה הודעה אישית או שהוצגה הודעה במיקום בולט (למשל, על לוח מודעות) לפחות ארבעה ימים לפני המועד. החלטות אסיפה מקבלות תוקף מרגע שהן נרשמות בפנקס ההחלטות. חלק מההחלטות מותנות ברוב רגיל ואחרות ברוב מיוחס של שני שלישים או שלושה רבעים מבעלי הדירות או בעלי הרכוש המשותף (שחלוקתו היא יחסית, לפי שטח הרצפה של כל דירה מתוך השטח הכולל של הדירות).

על פי החוק המוזכר לעיל, חייב בעל דירה להשתתף בהוצאות הדרושות להחזקתו התקינה ולניהולו של הרכוש המשותף ולהבטחת השירותים המחויבים על פי דין או המקובלים על פי נוהג. דהיינו, הפעולות הנדרשות כדי לשמור על הבית המשותף במצב בו היה עם גמר הבנייה. ההשתתפות בהוצאות תיעשה על פי חלקו של בעל הדירה ברכוש המשותף או לפי חלוקה אחרת שנקבעה בתקנון הבית המשותף. באופן מעשי, ברוב הבתים המשותפים בישראל מקובל שיעור השתתפות דומה מצד כל בעלי הדירות.

בין ההוצאות השכיחות המוטלות על דיירי בית משותף:

  • תחזוקת הגג המשותף (חייבים בהחזקה גם בעלי הדירות של הקומות התחתונות).
  • תחזוקת החצר המשותפת.
  • תחזוקת המעלית, אך לא משתפים בתחזוקת המעלית דיירים שאין להם גישה אליה.
  • ניקיון גרמי המדרגות והחצר.
  • הוצאות ביטוח צד ג' וניהול שוטף.
  • תשלומי מים וחשמל עבור הצריכה המשותפת.
  • תיקוני תחזוקה לצנרת המים והביוב.

ועד הבית מחויב למנות גזבר, שיכול להיות אחד החברים בו, ועל הגזבר לנהל רישום של הכנסות והוצאות, להפיק דו"חות תקופתיים ולהציג אותם באסיפות הכלליות.

הניהול של קופת ועד הבית הינו ניהול מקיף וחשוב, המורכב בטיפול של נושאים רבים ומגוונים. לכן, חשוב שחברי ועד הבית ישתמשו בכלים המתאימים, כך שהניהול יהיה יעיל וטוב יותר גם כלפי הדיירים השוכנים במבנה המשותף.

לצורך כך, פותחה תוכנה לניהול קופת ועד הבית, הכוללת את כל הפעולות הקשורות בנידון. התוכנה, חינם להורדה ללא כל התחייבות או הרשמה מראש. מומלצת בחום ע"י משתמשים רבים הנהנים מניהול קל וידידותי.

ניתן להוריד אותה בכתובת הבאה :

http://vaadbait.bmkol.co.il

ניתן גם לשלוח בקשה לעזרה וייעוץ דרך התוכנה, ותגובות מתקבלות בהקדם האפשרי.

הארות והערות יתקבלו בשמחה ל : vaadbait@bmkol.co.il

מאמר 5

 

בס"ד

שם המאמר :

יו"ר ועד הבית תמיד אשם. מדוע לא מעריכים את עבודתו ?

תקציר :

בניהול קופת ועד הבית המשותף, יו"ר ועד הבית, למרות כל מאמציו והשקעת זמנו האישי לטובת המבנה המשותף, יוצא שכרו בהפסדו, כי תמיד יהיו את ה"קטרנים" והמתלוננים שאינם מרוצים. השאלה היא  : מדוע ?

מליות מפתח :

ועד בית,בית משותף,קופה,קופת,קופות,אספת דיירים,אסיפת דיירים,ניהול ועד בית,ניהול נכסים,ועד בית,ניהול דירות,ניהול ועד בית,ניהול נדלן,בית משותף,ניהול דירות שכורות,ניהול בית משותף,אחזקת מבנים,אחזקת דירות,אחזקת בניינים,חברת ניהול

מאמר :

ניהול קופת ועד הבית, הינו נושא כל כך מורכב וברוב המקרים גם מאד קשה, מאחר והוא פשוט כולל נושאים רבים ומגוונים החל מטיפוח הכניסה ועד התקשרות עם מערכת המשפט לתביעת סרבן תשלום מיסי ועד הבית.

הניהול של ועד הבית הינו עסק לכל דבר. התקשרות עם ספקים, הזמנת מוצרים מגוונים, ביצוע תשלומים רבים במגוון ההוצאות של המבנה, התעסקות עם דיירים בגביית כספים, תלונות דיירים, סכסוך שכנים, אסיפות דיירים…ועוד רשימה ארוכה של משימות אשר נראות כי לעולם הן אינן נגמרות.

התוכנה לניהול קופת ועד הבית, אשר נקראת בקיצור נ.ו.ב., נבנתה על בסיס המידע שעתה הוזכר לעיל.

ריכוז מידע כה רב, מחייב סדר וארגון יעיל, אשר בלחיצה קלה ניתן לסווג או להגיע אליו, ללא חיפוש מפרך של מידע נצרך אשר בוצע בעבר.

רבים מהקשורים לתחום ועד הבית מאבדים ברוב המקרים את הסבלנות והיכולת להמשיך לנהל תיק כזה ומבקשים להעביר את הטיפול לדייר אחר. הבעיה היא, שכאן עדיין לא נגמר הסיפור. היו"ר המתפטר צריך להיות מסודר מספיק כדי להעביר את החומר בצורה מסודרת ליו"ר החדש, כי אחרת כל ההאשמות העתידיות עדיין יהיו בעוכריו של המסכן. לכן, גם כאן הסדר והיעילות בטיפול בחומר יאפשר העברה של התיק בצורה מהירה וטובה. כאן שוב נציין שהתוכנה לניהול קופת ועד הבית, מאפשרת ביצוע של פעולה כזו בדרך הטובה ביותר. כל אשר נדרש כאן הוא העברת קובץ בודד (קובץ הנתונים) כדי שיו"ר הועד החדש יוכל להמשיך בדיוק מאותה נקודה ללא התלבטויות קשות על מה ולמה בוצעו פעולות מסוימות בעבר.

החשוב מכל בשימוש בתוכנה נפלאה זו היא, שקיפות ניהול הקופה, היחס בין תקבולי מיסי הועד מהדיירים לבין ההוצאות הרבות והמגוונות בטיפול בתיק. חישוב התקציב השנתי בצורה ברורה גם מאפשר התייעלות בניסיון לבצע השקעה עתידית המועילה לשיפור המבנה המשותף או לחלופין, הטבות לדיירים על בסיס תקציב שנתי חיובי.

אל כל חבר ועד בית הקורא כתבה זו ומרגיש מזוהה עם הפרטים, אני מאד ממליץ להוריד את התוכנה החשובה הזו, כדי לשפר את מצבו הקיים כחבר ועד הבית ולאפשר ניהול תקין ויעיל של קופת הועד. התוכנה קלה וידידותית מאד למשתמש ואינה צורכת יידע מוקדם ורחב בפעולות המחשב. התוכנה מכילה מגוון רחב של פעולות הקשורות בניהול קופת ועד הבית ומכסה כמעט (ישנם שדרוגים באופן קבוע לתוכנה) כל פרט הקשור לתחום.

אתם מוזמנים לבקר באתר התוכנה ולהיות חלק מרשימת מנויים ארוכה מכל רחבי הארץ. ישנם גם סרטוני הדרכה המסבירים על התוכנה ואופן פעולתה.

בהצלחה ונשתמע

הקישור לתוכנה :

http://vaadbait.bmkol.co.il

הארות והערות התקבלו בברכה

vaadbait@bmkol.co.il

מאמר 6

 

בס"ד

שם המאמר :

ניהול ועד בית ממוחשב – כן או לא?

תקציר :

בדרך כלל, התיק נופל על אחד מדיירי הבית בעל כורחו. מתבצעת אסיפת דיירים, ראש הועד מחליט להתפטר, ואז מתחיל הכאב ראש החדש של "מי ייקח את התיק הנורא הזה לידיו?"

כמעט ואין אף פעם קופצים על המציאה. למה?

תוכן המאמר :

ניהול התיק המורכב כל כך של ועד הבית, אינו תפקיד חביב כל כך לעוסקים בו. מדוע?

בדרך כלל, התיק נופל על אחד מדיירי הבית בעל כורחו. מתבצעת אסיפת דיירים, ראש הועד מחליט להתפטר, ואז מתחיל הכאב ראש החדש של "מי ייקח את התיק הנורא הזה לידיו?"

כמעט ואין אף פעם קופצים על המציאה. למה?

ראש הועד הבית, מבצע תפקיד שברובו ואולי כולו הוא התנדבותי לחלוטין. בנוסף לכך, כרוך בתפקיד הוצאות אישיות נוספות כמו ביצוע שיחות טלפון, פגישות עם בעלי מקצוע להצעות מחיר במגוון רב של תחומים, תיאום זמן לביצוע עבודות הכולל פיקוח על העבודה, נסיעות למקומות שונים לרכישת ציוד, חומרי ניקוי, חשמל, מחלוקות עם נותני שירותים על ביצוע עבודות, תביעות נגד רשלנות ועבודות שבוצעו לא כראוי, גביית כספים מדיירים, טרטור אינסופי לקבלת התשלום מדייר, צ'קים חוזרים, שוכרי דירות שנעלמים, הפקדות לבנק, תקלות שונות כמו מעלית, החלפת נורות במבנה…והרשימה פשוט ארוכה מלהכיל בכתבה זו.

עד כאן, התיאור המייאש לתפקידו של ועד הבית רק התחיל.

החלק החשוב בניהול ועד הבית הוא – הניירת.

כמעט כל פעולה שראש ועד הבית מבצע הוא חייב מסמך המתעד את פעולתו, כי אחרת הוא יצטרך לתת דין וחשבון ארוך על כל שקל שיהיה חסר לו. ואם כאן זה נגמר? ודאי שלא..חשבונות החיוב הרבים, ביטוחים שונים ומגוונים, תעודות אחריות למיניהן, קבלות, חשבוניות, תעודות משלוח, כרטיסי ביקור, חוזים, דוחות בנק, דואר ועוד…מסמכים רבים ושונים, שאת כולם צריך לשמור בקלסר עב-כרס, כדי שלא ילך לאיבוד אפילו אחד מהם.

לקצר את כל הפסקה הנ"ל ולהיות יותר ממוקדים. עכשיו צריך גם להיות עם ראש קצת יותר גדול ולהפוך לרואה חשבון ממולח של המבנה המשותף. צריך לסכם את ההכנסות מגביית מיסי ועד הבית. לבצע סיכום רבעוני, חצי שנתי ושנתי. מי שילם? מי לא שילם? מי לא רוצה לשלם? מתי כל אחד שילם? כמה כל אחד כבר שילם? כמה חסר עדיין לגביה הזו? אז לוקחים פיסת נייר מציירים טבלה ומתחילים לקשקש ולמחוק ולרשום, זה לא ממש טוב.

נ.ו.ב  התוכנה לניהול ועד הבית, התוכנה היעילה והמקיפה ביותר בישראל. ידידותית עם ממשק קל ונוח לשימוש. נבנתה על בסיס ניסיון גדול בתחום, עם מגוון רחב מאד של אפשרויות ופעולות הקשורות לתחום המורכב של ועד הבית. הכל נמצא בקובץ אחד ונשמר לאורך שנים בלי לאבד אפילו את הנתון המגוחך ביותר של החלפת נורה בקומה שנייה.

  • דיירים – הוספה, עדכון ומחיקה. רשימות ממויינות כולל הדפסה ועוד..
  • תקבולים – הוספת תקבולים, כרטיס תקבולים מדייר, תקציב שנתי לכל דייר
  • הוצאות – הוספת הוצאות, כולל ספקים ופירוט הוצאות.
  • דו"חות – מגוון רחב של דוחות במגוון פעולות כולל ייצוא לאקסל.
  • אינדקסים – חברי ועד, הוצאות, תקבולים ועוד..
  • הפקדות – דו"ח הפקדות לפי טווח תאריכים להפקדה בבנק
  • מאזן שנתי – דו"ח שנתי מסכם לפי לוח לועזי
  • אסיפות – תיעוד אסיפות דיירים כולל בעד ונגד
  • מאזן – דו"ח מאזן הכנסות והוצאות כולל יתרת קופה עדכנית
  • שונות – תיעוד משימות, סיסמת כניסה וגיבוי נתונים, סיוע מרחוק…ועוד..

ואם ועד הבית מתחלף? אין יותר קל מזה. מעבירים את הקובץ הבודד למחשב החבר החדש, ובלחיצה כפתור הוא יכול להמשיך לנהל את הועד ללא כל בעיה החל מאותו רגע בלי שיחסר לו אף נתון הקשור לוועד הבית.

להלן, 2 מכתבים קצרים מועדי בתים ששלחו לנו למערכת:

ורד ניצן מרמת השרון כותבת:

"בספטמבר 2009 קניתי את תוכנת ניהול ועד הבית שיצרת. אני כותבת לך כדי להגיד שפתרת לי בעיות רבות עם ניהול התקציב, שכולל תשלומי ועד הבית, הוצאות קבועות וגם מיוחדות. החיסכון הגדול בזמן וביכולת ניהול נכונה, הן שיפור עצום שמקל מאד על העבודה. רציתי גם להודות לך על הענותך המיידית וסבלנותך בכל עניין ובירור שהתקשרתי אליך. המון תודה"

אבי קשרי מגבעתיים כותב:

"התוכנה אצלי בשימוש כבר יותר מ 8 חודשים. נהנה מאד מהקלות והיעילות של התוכנה, חוסך לי זמן יקר ונותן לי את כל הכלים לנהל בצורה מסודרת את ועד הבית.
ניתן להפיק דו"חות מסודרים על פי טווחי זמן שאני מגדיר מראש וגם הדיירים אצלנו בבנין מרוצים מהשקיפות של הנתונים. להרבות במילים יהיה מיותר ואני ממליץ לכל ועד בית להוריד את התוכנה וליהנות מתוכנה שממש כדאית ומשתלמת מכל הבחינות
".

ניהול בשקיפות מלאה, דו"חות מפורטים, טבלאות גבייה מסודרים, ניהול קופה מאוזן, הפקדות בנק, הוצאות מימוניות, ייצוא נתונים, אבטחת נתונים….הכל כאן ב..נ.ו.ב. התוכנה לניהול ועד בית

מומלץ בחום ע"י רשימה ארוכה מאד של ועדי בתים בכל רחבי הארץ. הצטרפו גם אתם עוד היום להיות חלק ממשפחת נ.ו.ב ותהפכו תוך דקות לראשי ועד הבית מקצועיים.

בהצלחה

קישור מצורף :

http://vaadbait.bmkol.co.il

 

קישור לתמונה :

http://www.bmkol.co.il/vaadbait/pics/takbulnew.JPG

קישור לסרט יו-טיוב :

http://www.youtube.com/watch?v=YP7P3SXGMSA&feature=player_embedded

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *